Sierpień 21, 2017

Mocne, lśniące i piękne włosy to bez wątpienia pragnienie większości kobiet oraz  mężczyzn niezależnie od wieku.

Jednakże, nie istnieje żaden sposób na szybkie nadanie włosom zdrowszego wyglądu, ale z pewnością dzięki regularnej pielęgnacji i odpowiedniej diecie można je znacząco wzmocnić i zwiększyć ich zwykłą objętość. Poprawa kondycji włosów jest wypadkową systematycznością. To ona jest najważniejsza, szczególnie kiedy, kiedy włosy są słabe oraz wypadają.

Nawet najlepsza odżywka nałożona raz w tygodniu nie przyniesie zadowalającego rezultatu. Ważna jest natomiast właściwie zbilansowana dieta, dobrej jakości witaminy na włosy oraz higieniczny tryb życia. O czym zatem warto pamiętać, aby nasza fryzura była gęsta i zachwycająca?

Wzmacnianie krok po kroku

Jeśli twoje włosy są cienkie, matowe i do tego wypadają wręcz garściami, warto na początek zatroszczyć się o nie od zewnątrz. Co to oznacza? Otóż należy używać delikatny szampon pozbawiony sztucznych barwników, konserwantów oraz parabenów oraz sulfatów, które powodują uszkodzenia łuski włosa. Głowę powinno się myć maksymalnie 4 razy w tygodniu w letniej, a najlepiej w chłodnej wodzie. Do czesania najlepiej używać szczotkę z miękkim oraz naturalnym włosiem, a minimum raz w tygodniu wykonać delikatny masaż głowy przy użyciu olejku kokosowego lub oliwy z oliwek. Nie mniej ważna jest odpowiednia suplementacja, która zapewnia organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych.

Witaminy na porost włosów

Włosy rosną średnio od ok. 6 mm do 1,2 cm w ciągu miesiąca. Aby jednak mogły tyle urosnąć, nasz organizm niewątpliwie potrzebuje wielu wartościowych składników odżywczych. Odżywiając się zdrowo, sprawiamy, że komórki naszego ciała są o wiele mocniejsze. Tak samo sprawa wygląda z włosami. Styl życia i sposób odżywiania ma ogromny wpływ na kondycję włosów i na ich wzrost.

Właśnie  dlatego trzeba wiedzieć w jaki sposób wzmocnić włosy nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz.
Warto zatem dodać do naszego jadłospisu ryby, w tym powszechnego w Polsce łososia. Mięso tej ryby składa się między innymi bardzo wartościowe kwasy omega-3 i omega-6, a dodatkowo żelazo oraz ogromne ilości białka. Substancje te bardzo dobrze wpływają na zdrowie skóry naszej głowy, natomiast ich znaczny deficyt może prowadzić do wysuszenia skóry, matowienia i wypadania włosów. W odpowiednio dobranej diecie, która zawiera witaminy na porost włosów nie powinno również zabraknąć zielonych warzyw. Rewelacyjne rezultaty dają szpinak oraz brokuły, które posiadają witaminy A oraz C i duże ilości wapnia oraz żelaza.

Sprzymierzeńcem zdrowych oraz niewypadających włosów są również różnego rodzaju rośliny strączkowe, które zawierają mnóstwo białka, żelaza, cynku oraz biotyny. Między posiłkami dobrze jest też jeść orzechy, które są szczególnie bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz cynk.
Bardzo dobrym sposobem na wypadanie włosów są dobrej jakości suplementy diety przeznaczone praktycznie dla każdego. Zawierają one składniki ważne nie tylko dla kondycji włosów, ale również całego organizmu. Można w nich znaleźć między innymi biotynę oraz witaminę B12, a także witaminy z grupy B oraz żelazo i cynk.

0

Dodaj komentarz